luni, 29 martie 2010

Gloomy Sunday - melodia blestemata

Acum cv timp am citit o carte foarte interesanta cu enigme de pe Terra (ms LaLa:X) foarte interesanta... recent mi-am amintit de ea... si m-am gandit sa va spun despre un capitol de acolo, care mi-sa parut foarte interesant.
Vestita melodie "de sinucidere" a ungurilor: "Gloomy Sunday" numai stiu exact ceea ce scria in carte, dar va asigur ca este extrem de interesat...
Se spune ca pianistul si compozitorul Rezső Seress in anul 1933, dupa o despartire de iubirea vietii sale, scrie aceste versuri... de fapt, a inceput sa cante la pian... a inceput sa spuna ceea ce simte in note muzicale... curand catecul sau a devenit gothic.
Versurile sunt acestea: "It is autumn and the leaves are falling
All love has died on earth
The wind is weeping with sorrowful tears
My heart will never hope for a new spring again
My tears and my sorrows are all in vain
People are heartless, greedy and wicked...

Love has died!

The world has come to its end, hope has ceased to have a meaning
Cities are being wiped out, shrapnel is making music
Meadows are coloured red with human blood
There are dead people on the streets everywhere
I will say another quiet prayer:
People are sinners, Lord, they make mistakes...

The world has ended!"


Se spune ca dupa ce a asculat aceste versuri, iubita compozitorului s-a sinucis.... curand numarul celor care o ascultau crestea odata cu sinuciderile... multi dintre ei erau gasiti morti ascultand aceasta melodie, iar discul pe care era... extrem de tocit. Probabil ca faceau o obsesie din melodie, iar versurile transpuse in ea, si sentimentele autorului in timp ce a compus-o erau foarte sugestive in acea perioada.
Melodia a fost interzisa in unele tari sinuciderile excesive fiind puse pe seama acesteia.



Sincer, eu am ascultat melodia si chiar nu am simtit nimic special... este foarte frumoasa, intr-adevar are ceva gothic in ea, dar nu e cine stie ce... acei oameni nu stiu d c si-au pus capat zilelor "pe aceasta melode" dar nuprea au de ce:)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu